Два месеца след катастрофата със Сияна: ТИР-аджии признават за опасни практики на пътя

https://crimes.bg/inczidenti/dva-meseca-sled-katastrofata-sas-siyana-tir-adzhii-priznavat-za-opasni-praktiki-na-patya/165016 Crimes.bg
Два месеца след катастрофата със Сияна: ТИР-аджии признават за опасни практики на пътя

Два месеца след катастрофата, при която загина 12-годишната Сияна, съдът реши, че шофьорът на камиона ще остане в ареста. Остават обаче и много въпроси - достатъчно ефективен ли е контролът над камионите у нас и имат ли някои шофьори на ТИР-ове скрити начини за заобикаляне на проверките на контролните органи?

Тежки камиони - висока скорост, без почивка, манипулации с тахографи. Нарушения, които често завършват трагично.

Велислав е шофьор на ТИР от близо 12 години. На пътя е виждал всичко. Преди малко повече от две седмици пътува по отсечката Радомирци - Телиш, когато друг камион се удря в бензиностанция, на сантиметри от него.

Цялата ситуация започна два километра преди това, обстановката беше ужасна, самият път е в ремонт, имаше колона зад мен, той направи едно неправилно рисково изпреварване и всъщност при навлизане в Радомирци, малко след табелката е самата бензиностанция, казва той.

Рисковото изпреварване представляваше и мокър асфалт и доведе до това, че камионът изгуби сцепление както се виждаше и на клипа, казва още Велислав.

Рискови маневри, високи скорости - за Николай Попов това е повече от безразсъдство. Това е лична трагедия. На същата отсечка той губи дъщеря си Сияна - само на 12 години.

Явно няма самосъзнание, когато няма самосъзнание е нужен много строг контрол, но той също отсъства, това се случва, не може да продължаваме по този начин, всеки трябва да се замисли преди да се качи в автомобила и за съм за по-строгия контрол, просто и аз съм водач и когато се кача в автомобила си давам сметка, че с единия крак съм в гроба, с другия съм в затвора, казва той.

Оказва се, че опасните изпреварвания са само „върха на айсберга". Велислав разкрива - масова практика е шофьорите да карат с повече от една тахокарта.

Когато караш с две тахокарти, ти можеш да минеш около 650-700км. Да предположим, че тръгваме от София, ти можеш да минеш до Видин, във Видин, ако си сложите другата карта, вашата, ако досега сте карали с някоя друга, от Видин като сложите още 650 км, може да отидете малко преди Будапеща, което не е позволено и няма как да се случи с едно каране, обясни Велислав.

cross

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.