Компании като Nestle и PepsiCo предлагат по-малко здравословни продукти в бедните региони, разкрива нов индекс за хранителни стандарти.
Ново проучване на Инициативата за достъп до хранене (ATNI) разкрива, че мултинационални компании за храни и напитки като Nestle, Pepsico и Unilever предлагат на страните с ниски доходи продукти с по-ниска здравословна стойност в сравнение с тези, предлагани в страните с високи доходи. Докладът, публикуван за първи път от 2021 г., оценява продуктовите портфейли на 30 компании по системата Health Star Rating, при която здравословността на продуктите се класира от 1 до 5 звезди. Продуктите, продавани в страните с ниски доходи, получават средна оценка от 1.8. Докато в страните с високи доходи тази оценка е 2.3, което според ATNI подчертава небалансираното предлагане на питателни храни.
„Компаниите трябва да поемат по-голяма отговорност, за да се справят с кризата със затлъстяването, която засяга особено страните с ниски доходи“, споделя Марк Вийне, изследователски директор на ATNI, пред Reuters. Според данни на Световната здравна организация над 1 милиард души по света живеят със затлъстяване. Като 70% от тях се намират в държави с ниски и средни доходи.
В отговор говорител на Nestle подчерта, че компанията работи за увеличаване на продажбите на по-здравословни продукти. И активно обогатява храните си в развиващите се пазари, за да намали хранителните дефицити. Pepsico също е определила цели за намаляване на натрия и включване на пълнозърнести съставки в своите храни.
Превод и редакция: otupor.com