Автомафията в столицата изкарва около 5 милиона годишно от откупи срещу които се връщат откраднати коли. Откупите се плащат от посредници, които работят за компании, към които автомобилът има каско. Крадците прибират 10% от печалбата.„Ако всяка година в столицата се крадат 1700 автомобила, 600 от тях са висок клас. От тези 600 автомобила - 325 са върнати”, съобщава директорът на столичната полиция Ивайло Спиридонов, пред БНТ.Има данни за две компании, които са склонни да платят откуп за открадната кола, вместо да възстановят сумата за нея на собственика й. Разследващите казват, че даването на откуп е престъпление с еднаква тежест като приемането на откуп.До този момент няма задържани посредници, които да са давали пари от името на застрахователна компания.Когато кражбата е на стойност милиони е логично застрахователите да са склонни да платят откуп от 100 000 лева пред това да възстановят пълната сума на собственика, пише "Монитор".Органите на реда коментират, че за да се върне една кола срещу откуп, тя минава през няколко посредника. За да не се разплете веригата, и собственикът на автомобилът да подаде сигнал в полицията, единият от посредниците винаги е приближен на жертвата.Ролята на полицията в тази схема е да правят отцепки. Срещу суми между 600- 800 лева, те предават информация на апашите къде се намират нарочените автомобили, след което става така, че те не са в района.Друга практика, при която каското не важи е да се иска откуп от самия собственик на автомобила. Някои от колите обаче се връщат с променен вид. Има случаи със свалени или сменени части, подменени джанти, изкъртен салон, свален бордови компютър и махнати лайстни.Вижте още:Най-великите финансови измамици (част 1)Кой от нелегaлните пaзaри достигa оборот от 360 млрд. годишно?