Повече от две години след началото на ковид пандемията продължават да валят купища жалби за неизплатени от туроператорите пари за отменени резервации, узна Crimes.
До този момент туристическите компании имаха три опции за компенсиране на нереализирани почивки. Според актуалните правила изплащането трябва да започне една година след датата на неконсумираното пътуване.
Въпреки правилата обаче десетки туристи все още чакат полагащите им се обезщетения, докато нагли туроператори, получили помощ от държавата, които вече са прибрали немалки суми, се крият.
Повече от 2 години след като екскурзиите им са били анулирани, туристите се оплакват, че още не са получили обезщетенията си. За драстичен случай съобщават хора, които са предплатили различни суми за екскурзии в чужбина, а след като изчакали нужния срок, опитват да се свържат с агенция, чиито служители буквално се изпаряват.
На телефоните не отговаря никой, не отвръщат и на имейлите на потърпевшите. Експерти съветват хората, попаднали в такъв туроператорски капан, да си търсят правата по съдебен път, което е и единственият полезен изход. Това трябва да се направи след като изтече срокът от една година, съветват те.
В случай на масово завеждане на искове за несъстоятелност, съответният туроператор наистина може да изпадне в неплатежоспособност и тогава се активира застраховката му, като по този начин се обезщетяват потребителите.
Източник: Уикенд