Недовършеният булевард „Панония“ изглежда ще подхлъзне кандидатът за нов мандат за кметския сол на Видин Цветан Ценков

Булевардът е в ремонт от 1 август и къса нервите на хората в града

https://crimes.bg/vodeshha-tema/nedovarsheniyat-bulevard-panoniya-izglezhda-shte-podhlazne-kandidatat-za-nov-mandat-za-kmetskiya-sol-na-vidin-cvetan-cenkov/120192 Crimes.bg
Недовършеният булевард „Панония“ изглежда ще подхлъзне кандидатът за нов мандат за кметския сол на Видин Цветан Ценков

Булевардът е в ремонт от 1 август и къса нервите на хората в града

Разкопаният булевард „Панония“ във Видин е брошката върху ревера на сегашния кмет Цветан Ценков, с която той отива на балотажа в неделя. Ценков е издигнат за втори мандат от местната коалиция СДС с участието на НДСВ и Новото „време“, а негов съперник е човекът на ГЕРБ Александър Матеев.

 

Булевардът, чийто ремонт къса нервите на града, е в ремонт от 1 август, като обществената поръчка е за 7 млн. лева, а предварително фирмата изпълнител „Инфракънстракшън” е прибрала аванс половината от тях.

По план-график лентата на реконструираната пътна артерия, която е входна за града, е трябвало да се пререже броени дни преди изборите. Оказва се обаче, че краят на ремонтите не се вижда, въпреки че вече са платени 3.5 млн. лв.

 

Дори в навечерието на балотажа ситуацията не се променя: следи от машини за асфалтиране няма, не се мяркат и работници, а пътното платно е на дупки. „Дойдоха, разкопаха и изчезнаха“ – описват положението във Видин. Хората ругаят Цветан Ценков, заради когото си трошат колите.

 

В града упорито се носи слухът, че булевардът ще остане с години като „минно поле“, понеже парите за ремонта му, са изчезнали. А може би с тях е финансирана кметската кампания на Ценков за втория мандат, гласи конспиративна теория и няма сила да я обори.

 

Заделените 7 млн. лева, отпуснати с решение на Министерския съвет, са достатъчно, за да светне булевардът. Самият Цветан Ценков бодро е обяснявал, че само за три месеца ремонтът ще приключи. В договора за обществената поръчка е написано, че булевардът ще има нов, дебел асфалт, нови бордюри и тротоари, а велоалеите ще стигнат чак до Калафат. Поне така се хвали на първата копка Цветан Ценков.

Да видим кой е трябвало да направи тази модернизация. Фирмата със завъртяното име „Инфракънстракшън” е регистрирана в София през 2013 г. и веднага започва да печели обществени поръчки, въпреки че няма никаква история зад гърба си.

Едноличен собственик е някой си Ивайло Павлов, а адвокатът, който е регистрирал фирмата, е от Плевен и има дебели връзки с известните активисти от ДПС.

 

Според личната си карта строителният бос Павлов живее в краен софийски квартал, където по-голямата част от обитателите са от ромски произход. На адреса му има порутена барака, която той отдавна е продал, а родовите корени на господина са от сливнишкото село Ракита.

След като тръгва от нулата и ударно започва да печели обществени поръчки за над 7 млн. лева из цяла Северозападна България, Павлов купува къща в село Пролеша край Божурище. Тя обаче вече е запорирана по искане на данъчните и голяма банка.

 

НАП и въпросният трезор сериозно са подгонили Ивайло Павлов от две години насам.

 

Странно, но и фирмата му, която е печелила толкова много обществени поръчки из Северозапада, също не е в цветущо състояние. Тя има 7,5 млн. лв. дългове към различни институции. Над 2.3 млн. лв. са борчовете към банки. В същото време на година фирмата печели по 100-тина хил. лв., което означава, че дълговете ще се връщат до средата на века по най-груби сметки, освен ако не обяви фалит.

Подобни банкрути не са нещо необичайно в бизнеса, свързан с усвояване на държавни пари. Това автоматично означава, че платените вече 3,5 млн. лева аванс за ремонта на видинския булевард ще потънат най-вероятно без следа.

 

В дунавския град май ще се наложи още дълго да чакат някой да им зарови кратерите по булевард „Панония”.

Източник: Уикенд, crimesbg.com

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.