Истината за екстремния шофьор с тротинетка от АМ „Хемус“ ще ви остави без думи (ФОТО)

https://crimes.bg/vodeshha-tema/istinata-za-ekstremniya-shofyor-s-trotinetka-ot-am-hemus-shte-vi-ostavi-bez-dumi-foto/28349 Crimes.bg
Истината за екстремния шофьор с тротинетка от АМ „Хемус“ ще ви остави без думи (ФОТО)

Екстремният шофьор на тротинетка, който лети по магистрала "Хемус", се оказа известната от социалните мрежи Емили - половинката на културиста Тихомир Рангелов от риалитито "Фермата", предава Bulgaria ON AIR.


Първоначално видеоклипът се появи в групата "Виждам те КАТ-Варна", но след това бързо се разпространи в социалната мрежа и възмути хиляди потребители.



Експерти са категорични, че този начин на шофиране е предпоставка за пътен инцидент.

"Това абсолютно не е разрешено. Още когато се въвеждаше в правилника трябваше, това да се случва на велоалея или на пътища, където е разрешено до 50 км/ч и разбира се, в никакъв случай на автомагистрала или скоростни пътища", категоричен е пътният експерт Емил Марков.

Александър Ботьов също се придвижва с тротинетка всеки ден. Според него обаче, дори на обозначените места за минаване невинаги е безопасно.


"В София няма много велоалеи, понякога сме задължени да караме по улицата, винаги съм предпазлив. До 30 км/ч - нищо толкова сериозно", коментира той. Студентът определя случката от видеото като безразсъдство.

"Доста опасно, това е много висока скорост, не бих предприел подобни маневри", заяви той.


Оказва се, че за да развие толкова голяма скорост, Емили е с едно от най-мощните превозни средства, които са на пазара. Въпреки че носи каска, действията ѝ застрашават както нейния, така и живота на останалите.


Според пътните експерти глобите за водачите на тротинетка - нарушители, не са в достатъчно висок размер. Ако кара през тъмната част на денонощието без светлоотразители – 10 лв., ако кара пиян или дрогиран - 20 лв., ако кара на аутобан или скоростен път - 50 лв. За сравнение глобата в Испания е около 500 евро.


В България все още не е въведено изискване за регистрация на тротинетките в "Пътна полиция". Освен ако нарушителите не се заловят в момента на нарушение, няма как да бъдат идентифицирани и съответно глобени.


От Пътна полиция се въздържаха от коментар дали е установен водачът. Екип на БНТ обаче успя да се свърже с него - оказа се Емили Йорданова, популярна като транс момиче, което активно се бори за правата на ЛГБТИ хората в България.


Оказва се, че Емили защитава и друга кауза – за повече права на хората, които ползват електрически тротинетки. Тя обясни, че не е направила нещо лошо и че има кауза, свързана с електрическите тротинетки. Иска да се създаде закон за по-мощните тротинетки, които вдигат над 50 км/ч, те да могат да се движат в основната пътна мрежа и да е задължително да се носят предпазни средства. Законът в момента обаче е ясен - водачите на тротинетки не трябва да се движат по магистралите и да се движат с висока скорост.


Емили веднага потвърди, че е главният герой във видеото, което стана изключително популярно във Фейсбук. Заяви, че не се крие и че не е направила нещо лошо.

Законът за движение по пътищата в момента гласи - забранено е водачите на тротинетки да се движат по пътища, на които максимално разрешената скорост е над 50 км/ч. Самите те нямат право да развиват скорост, по-висока от 25 км в час.


С карането на тротинетка по магистрала, Емили обясни, че се застъпва за нови законови правила, които да позволят на по-мощните тротинетки да се движат в основната пътна мрежа. Настоява и за задължително носене на каска, очила, наколенки, светлоотразителна жилетка.

"Това е изключително неразумен начин за демонстриране на дадено желание за промяна на закона. Никой не се е свързал с нас като организация, защитаваща този транспорт, никой не се е свързал с нас с предложения, които можем да представим към институциите", заяви Владислав Стоицов - Българска асоциация за електромобилност.

Източник: dir.bg

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.