Има ли чадър на богоизбрани превозвачи, разпънат от Автомобилна администрация

https://crimes.bg/vodeshha-tema/ima-li-chadar-na-bogoizbrani-prevozvachi-razpanat-ot-avtomobilna-administraciya-3/113198 Crimes.bg
Има ли чадър на богоизбрани превозвачи, разпънат от Автомобилна администрация

През 2020 г. беше променен Устройственият правилник на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, но за съжаление в угода на фирмите – превозвачи.

Инспекторите, осъществяващи контролни функции бяха съсредоточени в 8 регионални дирекции - съответно в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен, Стара Загора и Враца. Разбира се, агенцията е оглавявана от Бойко Рановски, назначен за изпълнителен директор против всички правила и изисквания, твърдят пред Скандал служители. Единственото, което му дава точки е, че е полицай. Полицаите са на мода в тази агенция, особено пенсионираните.

Тези хора, които трудовият им стаж е преминал в родната полиция, и хабер си нямат от законодателството, с което работи Автомобилната администрация. Това е добре дошло за превозвачите, съответно пътния контрол и проверките в предприятията, извършващи транспортна дейност, е принизен до земята. Новоназначените полицаи са натоварени да организират цялата контролна дейност, съответно резултатите са ясни и видими.

 

Може да се проверят резултатите от минали периоди и след 2020 г. Драстично са намалели крайпътните проверки, тези на превозвачите, проверките в контролно техническите пунктове, учебни центрове и всички дейности, които контролира Автомобилна администрация. За сметка на тези резултати са се увеличили катастрофите по родните пътища, увеличили са се катастрофите с водачи, които са се сдобили с правоспособност през последната година. Увеличили са се жертвите и ранените.

 

И в задачата се пита защо беше променена една работеща структура или по скоро защо бе назначен полицай за ръководител на тази агенция, който все още не може да разбере какво прави на този пост? Или може би такъв беше планът - да бъде назначен и то с благословията на Бойко Борисов човек, който лесно да бъде управляван, който да принизи контролната дейност на единствената администрация в страната, на която са делегирани тези права.

 

Увеличиха се разходите за издръжка, увеличиха се разходите за ремонти на автомобилите, увеличи се и пътуването на инспекторите, които осъществяват контролни функции. Всяко пътуване в рамките на 2 – 3 области е свързано с разходи за командировки, разходи за гориво и други разходи. Работният ден на инспекторите е не ефективен. Пътува се по 2-3 часа в една посока и 2-3 часа в обратната посока, реално контролна дейност има около един час на работна смяна. Извършването на една пълнообемна проверка трае между 30 и 50 минути в зависимост от нарушенията, които инспекторите констатират по време на проверките. Това означава, че масово се извършва фиктивен контрол по пътищата на България, казват служителите.

 

Тази структура на агенцията създаде такъв комфорт на фирмите – превозвачи, че такова нещо никой до сега не бе осигурявал и то по най-законния начин. Да махнеш контрола от пътя, това граничи с престъпление! Да не говорим за следващите назначения след г-н Рановски.

 

Г-н Караджов на първо място (директор на РДАА - София), назначен на длъжност директор без конкурс, без да има необходимия ценз, пенсионер от МВР, от няколко години придобил правото за пенсия и по Закона за държавния служител, но угоден на системата, обясниха служители. Пълно безхаберие, непознаване на законодателството на агенцията, да не говорим за организация на работа на инспекторския състав.

 

Едни и същи превозвачи се проверяват по 5 пъти на година, а в същото време има други, които от 10 години не са проверявани, съответно и в тези фирми се наблюдават много нарушения, но няма кой да вземе отношение. Инспекторите са ангажирани с пътуване вместо да се наблегне на крайпътните проверки и проверките в предприятията.

 

Съща е картинката в регионална дирекция(РДАА) – Плевен. Подобна е във Варна, Пловдив и Бургас. Директорите на Русе и Стара Загора са подготвени, но са ограничени от страна на човешки ресурс и същите не е възможно да създадат организация за ефективна контролна дейност.

 

След 17 ч. на територията на няколко области, Автомобилна администрация разполага само с един екип от 17:00 ч. до 09:00 ч. на следващия ден. Опитано беше да се въведе сумирано работно време и да се въведе три сменен режим на работа и веднага след втората смяна няма кой да обезпечи трета смяна и в същото време да се осигури почивка за два работни дни на два отделни екипа. Разбра се, че няма достатъчен човешки ресурс за обезпечаване на работните смени.

 

Върна се обезпечаване на първа смяна от 06:00 ч. до 14:00 ч. и втора смяна от 14:00 ч. до 22:00 ч., като съответно за диапазона от 22:00 ч. до 06:00 ч. липсва присъствието на ДАИ на пътя. Това превозвачите го знаят прекрасно и повечето товарни превозни средства се движат в този диапазон, необезпокоявани, казват служители от Автомобилна администрация. Тук е мястото да се отбележи, че нерегламентирания превоз на пътници драстично се увеличи, възползвайки се от липсата на контролни органи на пътя. Съответно и произшествията с такива превози драстично са се увеличили дори със жертви. Последните такива жертви бяха в пътно транспортно произшествие, реализирано преди Видин на 08.07.2023 г. В микробус загинаха 6 човека. Те загинаха, защото необезпокоявани са се придвижили от с. Баня, община Разлог до Видин. Тези хора са знаели, че няма кой да ги спре и да ги провери.

 

Такива нерегламентирани превози са десетки. Всички знаем, че нерегламентираният превоз на пътници е съсредоточен на Дунав мост при Русе и при Дунав мост – 2 при гр. Видин. Неофициално се твърди, че всеки пътник предоставя по 100 EUR на границата, за да премине безпрепятствено. Неофициално се твърди, че именно превозвачите, съсредоточени на територията на регионална дирекция АА – Пловдив са основните поддръжници на г-н Рановски, казват подчинените му.

 

Може да се извърши проверка на тези превозвачи колко пъти често са проверявани и каква превенция е провеждана спрямо тях. За тези превозвачи има регистрирани стотици сигнали, но всички знаят, че там проверките са фиктивни и не пълнообемни. Тези превозвачи членуват в големите браншови организации, съответно имат влияние върху ръководството като цяло. Впрочем ръководството се съобразява с тях.

 

Служителите питат министъра на транспорта къде е промяната и това ли е идеята на промяната, да се запазят удобните ръководители, осигуряващи спокойствие на големите превозвачи за сметка на стотиците  случаи на произшествия с жертви и ранени. Също така стотици случаи пътнотранспортни произшествия с млади водачи, без стаж като водачи.

 

Питане може да се отправи към министър Гвоздейков и за кадровата политика в Агенция Автомобилна администрация, за материалното осигуряване, за подвижния състав, за униформеното облекло на инспекторския състав, на необходимата квалификация на служителите за заеманата длъжност и още много други теми могат да бъдат подложени на дискусия.

 

След 2009 г. Автомобилна администрация се превърна на „касичка“ на ГЕРБ, не случайно след 2010 г. се осъществиха и няколко ареста на изпълнителни директори и служители на по ниски нива. Същите принудени да „рекетират“ и да събират определената миза за работна смяна.

 

Ако се извърши проверка на служителите в ИААА ще се установи, че в тази администрация 95% от служителите са активисти или членове на ГЕРБ, не случайно в Националната стратегия за противодействие на корупцията, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“  е определена с много „висок“ коефициент на корупционен риск.

 

Източник: skandal.bg

 

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.