Бивш депутат на Слави го вкара през задния вход в парламента с кампанията “Не подкрепям никого”

https://crimes.bg/vodeshha-tema/bivsh-deputat-na-slavi-go-vkara-prez-zadniya-vhod-v-parlamenta-s-kampaniyata-ne-podkrepyam-nikogo/54496 Crimes.bg
Бивш депутат на Слави го вкара през задния вход в парламента с кампанията “Не подкрепям никого”

“Български глас” на Георги Попов бе учредена от бившия депутат на ИТН през миналата година. Георги Попов го играеше вътрешна опозиция в ИТН. Припомняме на читателите, че именно той разкри предателите – отцепници и напусна с аргумента, че не може да бъде в една партия с такива лица. От своя страна пък отцепниците, го обвиниха, в прекомерни амбиции.

 

ПП “Български глас”, не успя да се регистрира за участие в изборите на 2 април, поради това, че регистрацията на партията излезе в деня на крайния срок за регистрация в ЦИК и времето за подготовка на документите за участие не беше достатъчно.

Затова реши да проведе кампания с “Не подкрепям никого”.

 

Дали е парадокс или хитро изчислен ход, но Слави Трифонов влиза в парламента благодарение на хората, гласували с “Не подкрепям никого”. По този начин бариерата за влизане в парламента падна с близо 10328 гласа. Избирателите, зачеркнали това квадратче в бюлетината се вадят от общия брой гласували. Така Слави успява да влезе, въпреки относително малката подкрепя за ИТН, която според предварителните проучвания варираше между 3 и 3,5%. При условие, че нямаше гласували с “Не подкрепям никого” 4% -та бариера, щеше да се равнява на 107293 гласа. С кампанията “Не подкрепям никого” ПП „Български глас“ свали бариерата на 101065 гласа, с което направи възможно влизането на ИТН в Парламента със 103965 гласа. Е това, ако не е програмирано „Здраве му кажи“.

Това сочат анализите на политически анализатори, които изчислиха преразпределението на силите след последния вот.

 

С “Не подкрепям никого” са гласували 108 842 души. Рекордният брой такива гласове на изборите на 2 април 2023 е най-големият от въвеждането на тази опция през 2016 и представлява тревожен сигнал, смятат политолози.

 

Още по-тревожно е, че най-голяма вина избирателите да посегнат към тази опция е проведената кампания от партия “БЪЛГАРСКИ ГЛАСЪ” на Георги Попов.

Именно той и съратниците му агитираха обезверения народ да натисне бутон “Не подкрепям никого” и така да делегитимират изборния процес. Маса симпатизанти, изплашени, че Слави е аут от голямата игра, побързаха да припознаят “Български глас” и да му прелеят цели структури.

 

74 процента от гласувалите с “Не подкрепям никога”, са предпочели машинния вот. Повечето са от София и областните градове, които ПП “Български глас”, бяха облепили с плакати на които призоваваха „Гласувайте за нас с: Не подкрепям никого“. Почти поравно са висшистите/полувисшистите (46 на сто) и тези със средно образование (50 на сто); те са в активната възраст между 18-59 г., главно от българския етнос (94 процента), преобладават жените - 60 процента.

 

Групата не е хомогенна Когато се говори за гласувалите с НПН, често се отбелязва, че ако бяха представени в 49-то НС, групата им би имала 11 депутати. Това обобщение почива на чисто механичен сбор и маскира същността. Анализът показва, че не става дума за хомогенна група, която лесно да бъде привлечена, опитомена и вкарана под шапката на една-единствена формация. Например: най-много от тези, които са отбелязали НПН на 2 април 2023, на предишните избори на 2 октомври 2022 са гласували за ПП (13 процента), други шест на сто са подкрепили ГЕРБ. По-важните числа са други: по-голям е делът на тези, които и през октомври, и през април са гласували с НПН - 37 процента. И през есента на 2022-а, и през пролетта

на 2023-а те показват "червен картон" на политическия елит. За разлика от 60-те процента негласуващи, които можем по-скоро да определим, условно казано, като пасивни, гласувалите с НПН активно и ясно алармират обществото и партиите, че не намират себе си, в това, което им предлагат политиците.

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.