Автомобилите на важните фигури в подземния свят имат почти толкова интересна история като собствениците си. Преди време Crimes.bg писа за автомобила, в който Васил Илиев намери смъртта си през 1995 година, който се намира на паркинг в Пловдив. Превозното средство е преминало през каналите на Филип Найденов – Фатик, за да се окаже собственост на основателя на ВИС, който още в деня на покупката е протрелян смъртоносно.Решихме да проследим историите и на други луксозни возила, преживели взривове и престрелки за разлика от собствениците си.Когато стане така, че някой да изгуби живота си в автомобила си, превозното средство отива в Националната следствена служба, където от него се взимат различни проби, както и доказателствен материал. Често се случва превозните средства да престоят в службата години наред. По-късно минават ремонт във фирмата, в която са застраховани, а след това ги получават семействата на загиналите.Често се случва близките да не желаят да притежават фаталните автомобили, така че те отново се връщат на пазара.Част от изстрадалите превозни средства преминават през автосервиза на Жоро Крайслера във Враждебна, където биват преобразявани до неузнаваемост, така че в крайния резултат да не личат капките кръв, изцапали седалките и дупките от изстреляни куршуми. През сервиза са преминали колите на Стефан Мирославов – Крушата, намерил смъртта си през 1993 в своя поръчков „Мерцедес“, на Филип Найденов – Фатик, Константин Димитров – Самоковеца и други важни подземни личности.От 1993 година насам са станали над 40 показни убийства, повечето от които – в автомобилите на загиналите им собственици.Филип Найденов – Фатик (Фатик Исмет Шабан) е показно разстрелян на 19 август 2003 година докато пътува по столичния бул. „България” заедно с шофьора си Румен Желязков – Жабока в автомобила си – „Мерцедес” S600 с номер BB FN 888.Фатик е известен с участието си в няколко автокъщи, сред които – „Софавто“ и „Капитолия“. Неговият „Мерцедес“ престоява над година в Националната следствена служба. Пораженията по него са много – седалките са изцапани с кръв, по возилото има следи от куршуми, а ходовата част е повредена.Въпреки пораженията, луксозният автомобил е поправен, за да премине в собственост на сина на покойния основател на СИК – Стоил Славов – Георги Славов за сумата от около 140 000 лева.Лихварят Васил Горчев – Кьоравия, застрелян показно на 20 януари 2005 година, също е шофирал „Мерцедес“ S600. В момента автомобилът е записан на името на съпругата му – Таня Горчева.След разстрела на Константин Димитров – Самоковеца в Амстердам през 2003 година, неговият автомобил – „Мерцедес“ G500, е купен от Николай Иванов – Булята, сочен за наркопласьор. Към настоящия момент собственик на возилото е Георги Славов. Според експерти, цената му възлиза на около 129 000 лева.Самоковеца е известен с това, че притежава цяла колекция луксозни автомобили, сред които “Мерцедес“ S500, “Мерцедес“ CL230, джип „Исузо трапер“, „Опел Калибра“, мотор „Ямаха“ и други.Друг известен със страстта си към колите е покойният Поли Пантев (Пантю Пантев). Той притежава над 12 автомобила, специално доставени по поръчка. Той оцелява при обстрел с гранатомет в един от любимите си – брониран „Мерцедес“, но по-късно в убит на остров Аруба. След смъртта му, превозното средство става собственост на Георги Пехливанов. Той също е обстрелван с гранатомет и оцелява докато е в него. След този случай повече не се качва в него.В луксозните автомобили са загинали и Иван Тодоров – Доктора, сочен за един от най-големите трафиканти на контрабандни цигари в България и банкерът Емил Кюлев. Доктора е разстрелян на 22 февруари 2006 година в „Порше Кайен“, след като през 2003 година е направен неуспешен опит да бъде убит чрез взривно устройство, заложено под седалката на тогавашния му автомобил – „Мерцедес“.Емил Кюлев намира смъртта си на столичния булевард „България“, докато пътува в джипа си, марка „БМВ“. И до момента двата автомобила, които са напълно възстановени, нямат купувачи.