Фаталният полет на Коби Брайънт не е бил разрешен (Хеликоптерът нямал оборудване да лети в мъгла)

https://crimes.bg/analizi/fatalniyat-polet-na-kobi-brayant-ne-e-bil-razreshen-helikopterat-nyamal-oborudvane-da-leti-v-magla/43404 Crimes.bg
Фаталният полет на Коби Брайънт не е бил разрешен (Хеликоптерът нямал оборудване да лети в мъгла)

Вестник "Ню Йорк Тайм" публикува резултатите от свое разследване, което показва в нова светлина полета, който отне живота на 9 души в Калифорния в неделя. Сред тях бе Коби Брайънт, легендарна фигура за световния баскетбол, както и 13-годишната му дъщеря Джиана.

 

Пилотът на вертолета Sikorsky S-76B Ара Зобаян излита в 9 ч във фаталната сутрин от летището "Джон Уейн" в Ориндж Каунти, за да стигне до "Камарило", което е съвсем близо до спортната академия "Мамба". Там се е провеждал турнирът по баскетбол за деца, на който са отивали пътниците на борда. Компанията Island Express Helicopters, която притежава машината, е имала лиценз само за полети, при които няма никакви ограничения във видимостта. Във въпросната сутрин такова е имало и то е било огласена в бюлетин.

 

Именно заради лошите условия и мъглата в определени райони около Лос Анджелис, полицията оставя на земята своите машини за няколко часа, докато видимостта е пълна. Мъглата идва от Тихия океан, който е зад хълмовете на Калабасас - точно там е над гъста и именно там става катастрофата. Пилотът е знаел, че при обявените условия, не е имал право да излети.

 

Той не е разполагал с инструментите за навигиране в "специални условия", което лишава машината му от лиценз за полет в мъгла и затруднена видимост. Тоест - този полет е неразрешен, незаконен. Компанията Island Express Helicopters не коментира засега обвиненията в "Ню Йорк Таймс", но е факт, че е спряла от днес всички свои полети. Публикацията се появи тази сутрин във вестника. В нея изданието се позовава на кодекса за полети (visual flight rules - V.F.R.) на САЩ. Разследването на полицията продължава, но вестникът дори изработи видеовъзстановка на полета.

 

Според нея той е вървял безаварийно до момента, в който от наземния контрол са предупредили пилота, че лети твърде ниско и не може да попадне в техните радари за навигация. Което значи - те не могат да му помогнат с данни, докато е толкова близо до земята. Зобаян следва като маршрут пътя на магистралата, която се вие от Лос Анджелис към мястото, където отиват и пътниците му. Това е традиционна процедура при полет в градските условия на региона. Но в един момент трябва да се издигне над хълмовете на Калабасас, а те са изцяло погълнати от мъглата, идваща от океана. Влизането от напълно чисто небе в мъгливите условия на хълмовете, е вероятната причина пилотът да не прецени добре височината, на която трябва да вдигне машината.

 

Не са стигнали около 8-10 метра (пак според изчисления при дигитална симулация), за да бъде преминато възвишението. Ударът е бил при висока скорост и хеликоптерът е падал по хълма около 50-ина метра, след което се е запалил. Това е версията на "Ню Йорк Таймс", предадена от Dir.bg. 

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.