Десислава Терзиева, министър на регионалното развитие, обеща практиката за „най-ниска цена“ при печеленето на обществени поръчки да отпадне. Установено е, че благодарение на този метод, цената се увеличава в пъти, тъй като обикновено изработката е некачествена.Пример министърът даде с автомагистрала „Тракия“, която е оскъпена със сумата от 18 млн. лева заради най-ниската цена. Друг пример е автомагистрала „Люлин“, която беше изградена с 35% по-скъпо от сметнатата първоначална стойност.Допълнителните разходи по автомагистрала „Люлин“са изчислени на 47,5 милиона евро. Агенция „Пътна инфраструктура“ отделно е изплатила над 200 000 лева за ремонтни дейности. Очаква се да бъдат ремонтирани и тунелите, тъй като са изградени некачествено.Според министъра на регионалното развитие основен проблем на пътното строителство са некачествената подготовка на проектите, липсата на кадастър, формалният надзор на обектите, както и опитите за използване на некачествени материали.Материалът е публикуван в секция "Криминални новини"