Договорените 300 лева увеличение все още не могат да решат обаче проблемите в сектора.
Поглед към една от големите теми на седмицата – стачките в наземния градски транспорт, които приключиха след гласуването на бюджета в Столична община. За проблемите в градския транспорт на столицата разказват от bTV
Договорените 300 лева увеличение все още не могат да решат обаче проблемите в сектора.
Над 200 души е незаетият щат в транспорта на София, а часовете извънреден труд на един шофьор надхвърлят 130 от началото на тази година досега.
Всичко започна през май, когато транспортните работници и техните синдикати излязоха на протест, който прерасна в седмична блокада. Причината – липсата на повишение на заплатите в сектора.
По данни на „Столичен електротранспорт“ брутното възнаграждение към месец април за ватмани и шофьори е малко под 4000 лева, на машинните оператори -близо 3800, а на работниците и занаятчиите 2636 лева. Всичко това се промени с гласувания през тази седмица бюджет.
С 48 гласа на 26 юни в бюджета беше заложено 300 лева увеличение със задна дата, считано от април.
Условията на работното място са една от причините и за недостиг на работници в сектора.
След запитване на bTV към „Столичен електротранспорт“ става ясно, че от 1921 работници в наземния градски транспорт, близо 790 са ватмани и шофьори, а незаетият щат възлиза на 207 свободни работни места. От там като домино следват и другите проблеми за работещите.
От запитването се разбира още, че от началото на годината до края на април месец тази година на един водач от наземния градски транспорт се събират 132 часа извънреден труд на един водач и близо 9 часа на работниците от сервизния персонал.
На този фон, след като Столичният общински съвет прие бюджета, брутната заплата на шофьорите след увеличението възлиза на 4291 лв., а на ръководителите – 4464 лв.
Източник: https://fakti.bg/