Транспортният зам.-министър Георги Григоров харизал 30 млн. лв. народна пара̀ на борческа групировка. Шефът на парламента ли го спаси от уволнение?

Премиерът Денков му поиска безуспешно оставката, подозират Росен Желязков, че му разпъва чадър

https://crimes.bg/index.php/vodeshha-tema/transportniyat-zam-ministar-georgi-grigorov-harizal-30-mln-lv-narodna-para-na-borcheska-grupirovka-shefat-na-parlamenta-li-go-spasi-ot-uvolnenie-3/112174 Crimes.bg
Транспортният зам.-министър Георги Григоров харизал 30 млн. лв. народна пара̀ на борческа групировка. Шефът на парламента ли го спаси от уволнение?

Премиерът Денков му поиска безуспешно оставката, подозират Росен Желязков, че му разпъва чадър

След като миналата седмица нашата медия съобщи за грандиозна далавера на стойност 30 млн. лв., отпуснати без търг и конкурс на боса на борческата групировка 777 за ремонт на стари соц. вагони на цената на нови (качествени и немски), “изработена” с подписа на настоящият зам.-министър на транспорта Георги Григоров, премиерът Денков е пожелал спешно той да напусне поста си само ден след назначаването му. Върху министър-председателя обаче е оказан натиск. И подсъдният остава засега. От кого ли е спасен, се пита в задачата?

 

Припомняме, че скандалната далавера с ремонта на вагоните, както и още една – поръчка за охрана на вагоните, отново за същите пари – 30 милиона лева, отново без конкурс, дадена въпреки наличието на специално собствено звено за сигурност на железниците, се разиграва през коронавирусната 2020 г. Тогава въпросният Григори Григоров е председател на Съвета на директорите на БДЖ.

 

Георги Григоров е назначен на върха в БДЖ от тогавашния министър на транспорта и днешен председател на парламента Росен Желязков, макар и ротационен от името на ГЕРБ.

 

Тъй като сам е юрист, Желязков не може да не е обърнал внимание на далаверата още като министър. Само че едва служебното правителство, в което Асен Василев и Кирил Петков бяха министри, не само разкри скандалните поръчки, но ги даде на прокуратурата и оттам те вече стигнаха до съда.Какво той ще реши  можем да предположим, предвид безспорните и установени факти и обстоятелства.

 

За да опресним паметта на хората, които лобират Георги Григоров да остане на поста зам.-министър в министерството на транспорта, припомняме как той отказва да защити обществения интерес и вместо това облагодетелства частна фирма с борческо минало и доста спорно настояще.

 

На 29.06.2021 г. служебният кабинет, в който изгряха политическите звезди на Петков и Василев и на чиито криле те създадоха политическия си проект ПП, уволни Григори Григоров.  Резолюцията е: „Редица нередности и административни нарушения" в проведените обществени поръчки от БДЖ - Пътнически превози ЕООД за ремонт на вагоги и за охрана”.

Едно от най-фрапиращите е сключването на договор за ремонт на 15 вагона. Цялата стойност на договора възлиза на над 30 млн. лв. с ДДС, т.е. ремонтът на соц. вагон с ДДС излиза по над 2 млн. лв., каквато е цената на чисто нов, модерен, съвременен, технологичен западен вагон.

Оказва се, че предприятието няма авторски права върху проекта на вагоните, което означава, че реновирането им може да бъде извършено и от друг завод.

 

Още по-интересното е КОЙ и как печели скандалната и незаконна поръчка, защото това разкрива цяла престъпна схема, явно замислена предварително като многоходова комбинация:

 

 

Оказва се, че първо въпросната частна фирма „Инерком“ е изкупена в навечерието на поръчката от Валери Димитров – бос на софийския клон на някога могъщата борческа групировка от Пловдив, известна от медиите като Седмиците или 777 и с фалита на Кристалбанк при Виденов.

 

После сегашният „антикорупционен” зам.-министър на Промяната Григори Григоров, убедил се, че това е свършено, пуска поръчката.

 

За да не се явяват други кандидати, които да предложат реална – много по-ниска и адекватна на пазарната цена, организаторът лансира дълбоко неверен аргумент, така че процедурата да се проведе без търг и конкурс.

За да мине, се твърди, че няма друг, който може да направи ремонт на тези вагони, което разбира се не отговаря на истината. Нещо повече, даващият поръчката е наясно за липсата на лиценз и авторски права на някогашния държавен завод, който вече е станал частна фирма.

Въпреки всичко това и с ясното съзнание какво извършва, той подписва скандалната сделка, платена с нашите пари на данъкоплатци.

 

Тази работа е извършена през коронавирусната 2020 г . и никой, особено МВР, Следствието и Прокуратурата не й обръща внимание.

 

Даже ресорният тогава министър на транспорта, а сега шеф на Парламента, юристът Росен Желязков, който няма как да не е бил в течение като принципал на иначе фалиралото държавно дружество – превозвач.

 

Струва ли ви се логично?

 

Още повече, има и друг скандален договор, подписан от ръководството на БДЖ, начело с Григори Григоров, при това отново с борчески привкус и дни преди служебното правителство да бъде назначено от президента Румен Радев, в самия край на управлението на Борисов 3. Той пък е за охрана на обекти на националния жп превозвач в цялата страна с частна и отново пловдивска по корени фирма.Това става въпреки че държавната компания, на която не се числят гарите те са към НКЖИ, а предимно вагони, има собствено звено за сигурност с персонал и всички нужни атрибути. Договорът за охрана също е на стойност близо 30 милиона лева за срок от 5 години.

 

„Проверките на цялостната документация отчитат неверни информации и необосновани действия за провеждане на процедури, което се отнася до целесъобразността и прозрачността на проведените поръчки”, заключава през 2021 г. ревизиращият управлението на ГЕРБ служебен кабинет. В който звездите на разобличенията бяха Петков и Василев – днес лидери на Промяната.

Източник: 19min.bg., crimesbg.com

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.