Скандал! Екс шефът на НКЖИ Красимир Папукчийски вкарал  Мартин Нотариуса и Пепи Еврото  в държавните железници?

Хора на Петър Петров стояли на входа и на изхода при обществените поръчки, близки до Божанов кантори изготвяли тръжните книжа и разнасяли пачки от рушвети

https://crimes.bg/index.php/vodeshha-tema/skandal-eks-shefat-na-nkzhi-krasimir-papukchiyski-vkaral-martin-notariusa-i-pepi-evroto-v-darzhavnite-zheleznici-3/130004 Crimes.bg
Скандал! Екс шефът на НКЖИ Красимир Папукчийски вкарал  Мартин Нотариуса и Пепи Еврото  в държавните железници?

Хора на Петър Петров стояли на входа и на изхода при обществените поръчки, близки до Божанов кантори изготвяли тръжните книжа и разнасяли пачки от рушвети

Бил ли е Мартин Нотариуса “гара разпределителна” за обществени поръчки в системата на Национална компания железопътна инфраструктура и с чие благоволение бившият шеф на НКЖИ Красимир Папукчийски заема поста зам.-министър на транспорта в служебния кабинет на Румен Радев? Отговор на тези въпроси, или поне на част от тях дават народни представители - членове на временната комисия, създадена за да установи връзките на Божанов с висши представители на властта.

 

Ако вярваме на думите им, в пощите на депутатите бил постъпил сигнал до ДАНС, в който се твърди, че с посредничеството на приближения до Нотариуса адвокат Велимир Атанасов, са се водили “доверителни разговори” между Красимир Папукчийски и представители на три консорциума, кандидатствали по обществена поръчка за близо 300 млн. лв., които Европа отпуска за реконструкция и модернизация на железопътната линия София-Перник-Радомир, и по-специално на участъка Перник-Радомир.

 

В най-напреднала фаза била договорка “под масата” с юридически субект, който вече бил избран да изготви ПУП и Технически проект на същия участък. Целта била въпросните компании да затворят цикъла, макар и през привидно не свързани с тях строителни фирми.

Агентите на родното ФБР анализирали въпросните “технически грешки”, направени от подчинените на Папукчийски от НКЖИ в тръжната документация и стигнали до обосновано предположение, че въпросните “пропуски и неясноти”, както небрежно ги нарича министерството, били допуснати с цел да паснат на техническите параметри за “суровини, части и други материали”, с които компанията, желаеща да спечели процедурата, работела. Нещо повече – уж сбърканите условия лепвали като ръкавица на параметрите, с които предполагаемият бъдещ изпълнител оперирал на други обекти.

 

Засечени били и суми в особено големи по смисъла на закона размери, постъпили по сметката на въпросното адвокатско дружество. Ако вярваме на източниците си, става въпрос за няколко транша на обща стойност 300 хил. лв. под формата на юридически и консултантски услуги, преведени към 4 адвокатски кантори, свързани помежду си. Общото кратно между всички тях бил именно ортакът на Мартин Нотариуса, ето защо можело да се направи обосновано предположение, че разстреляният Божанов е бил ключов фактор при определянето на победители в обществените поръчки, възлагани от НКЖИ.

 

Още по-показателен бил фактът, че след разкритията, тогавашният транспортен министър Николай Събев скоропостижно уволнява Папукчийски от поста, без обаче да мотивира решението си. Защо е било необходимо да се действа толкова инкогнито, при положение, че новината за пресечени далавери в сферата на държавните железници би била голяма червена точка в актива на “Продължаваме промяната” по онова време? Отговорът отново следва да търсим във връзките на Мартин Нотариуса по високите етажи на властта и дори в коридорите на ПП.

 

Злите езици настояват, че роля в съхраняването на Красимир Папукчийски и опазването му от бъдещо разследване, бил изиграл ключов президентски съветник, за когото имало обилни доказателства, че работил в колаборация с Мартин Божанов. Именно въпросният обитател на “Дондуков” настоял ексшефът на НКЖИ да не бъде даван на прокуратурата, т.к в противен случай щяла да лъсне групичката на Нотариуса и да се разплетат възли, които меко казано не трябвало да се пипат. Не и по онова време. В потвърждение на екстравагантната теза идва и фактът, че само няколко месеца по-късно, през август 2022 г., Папукчийски възкръсва като зам.-министър на транспорта в служебния кабинет на Румен Радев, чийто ресор отново са железниците.

 

И докато Мартин Нотариуса е разпределял стотици милиони евро субсидии за ремонт на жп линии, прекият му конкурент в сенчестия лобизъм - Пепи Еврото, буквално бил завзел НКЖИ отвътре, назначавайки свои довереници на ключови длъжности.

 

По изричното настояване на бившия зам.-министър на транспорта Красимир Папукчийски, в БДЖ е внедрена като „правен консултант“ адв. Десислава Коцева, известна в адвокатските среди като прокси на сенчестия следовател Петър Петров – Петьо Еврото.

 

Коцева придоби известност от участието й в сагата „Двете каки“, където в непринуден разговор водещи български магистрати свойски разказват за манипулациите и корупционните практики в българската съдебна система, намесата на политиците в нея и подчинението й на задкулисни кръгове.

 

По-късно адв. Десислава Коцева се прояви и в криминалното превземане отстрана на Петьо Еврото и на асансьорната фабрика „Изамет“ със съдействието на българската прокуратура и МВР. Използвайки заплахи и натиск адвокатката принуждава Явор Златанов да прехвърли притежаваните от него дялове на Петьо Еврото.

 

Вместо обвинени и килия със северно изложение в Сливенския затвор, днес адв. Десислава Коцева, лансирана лично от тогавашният заместник-министър Красимир Папукчийски, се опитва да рейдърства и в БДЖ. По познатата й методика, адвокатката привиква клиенти и доставчици на БДЖ, открито и грубо ги заплашва и притиска с цел достигане до съдебни производства и плаването в нейна полза на милионни хонорари, сочат медийни през 2023 г.

 

Ще бъде ли привикан Красимир Папукчийски да дава обяснения пред парламентарната комисия за Мартин Нотариуса и защо държавното обвинение отказва да му образува производство за корупция и конфликт на интереси, оставяме на Прокуратурата и Съда да отговорят.

Източник: crimesbg.com

Коментирай

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и политика за поверителност.