Приятелска компания е потърсила спешна медицинска помощ заради повръщане, разстройство и болки в стомаха, непосредствено след ранна понеделнишка вечеря в баровски ресторант от веригата “Хепи”, разположен в топ локация на столичния квартал “Лозенец”. За това сигнализира та редакционната ни поща една от пострадалите, а репортерска проверка в “Спешна помощ” потвърди, че 5 души от въпросната компания са били прегледани заради симптоми на хранително натравяне.
“Поръчах салата “Риголето” и пилешка супа, не помня на другите около мен какво им сервираха, но беше традиционна храна, нищо екзотично или съмнително. Час по-късно усетих тежест и парене в стомаха, позиви за повръщане и непрекъснато гадене, което продължава и сега, въпреки лекарствата”, обяснява Л. Т. (имената се пазят в редакцията). Приятелят й пък получил остър позив да посети тоалетната и едвам сварили да влязат в близкия мол. Разстройството продължило над два часа и това ги накарало да поемат към спешното.
От “Бърза помощ” им казали, че се касае за банално хранително натравяне от бактериален произход и предписали комбинация с антибиотик и пробиотик, като двойката останала за няколко часа на системи заради дехидратация от повръщането и разстройството.
В разговор с наш репортер спешни медици коментираха, че от Нова година до сега регистрират повишен брой на пациенти с хранителни оплаквания след посещение на места за обществено хранене. Случаят с “Хепи” до Южния парк не е изключение. Аналогични фалове в обекти на веригата имало в Пазарджик, Стара Загора, в ресторанта им на пъпа на Бургас и особено по моловете, където народът сяда на върволица и много не предиря.
Героите на днешния разказ се страхуват мърлявщината на “Хепи” да не повлече крак в заведенията Buratta и “Капитан Кук”, които са под шапката на същия собственик, макар да се таргетират като висок клас.
Експерти от ХОРЕКА бранша, пожелали анонимност обясниха, че заради зверския скок в цените на всички храни, ресторантьори и хотелиери започнали да подбиват качеството, влагайки възможно най-евтините продукти в менюто. Това важи особено за месото и яйцата. Друг проблем е намалелият клиентопоток. Хората скъсаха джоба и все по-рядко сядат на ресторант, а като седнат, избират най-евтиното. Логично заведения от чергата на “Хепи” са се принудили са търсят по борси и складове продукти на тънки цени, дори да говорим за меса пред разваляне, украински яйца, търкаляни седмици по КПП-та, вкиснали млека и каква ли още не гадост, поднесена с комплимент от сервитьорите.
Публична тайна е, че в местата за обществено хранене нищо не се изхвърля, а недоизядените огризки се правят на кюфтета, блатове и се пласират повторно. Лекари предупреждават при посещение на вериги като “Хепи”, клиентите да избират възможно най-простата храна - редени зеленчукови салати, зарзават на барбекю, картофи, пържоли и рибни филета вместо кебапчета, шишчета и късове, и задължително без сосове, заливки и застройки, защото не е ясно какви бактерии и паразити пъкат в иначе ароматните ястия.
Пострадалата компания от “Хепи Саут Парк” пък вече организира група във Фейсбук, наречена “Отровени в Хепи”, където всеки, пострадал от престъпното нехайство на собствениците да разкаже своята история. Очаквайте информация за имейл и телефон, на който да изпращате своите сигнали.