Нотариусите ще имат електронен достъп до удостоверенията за данъчна оценка и за наследници. Това заяви министърът на електронното управление Валентин Мундров на среща с ръководството на Нотариалната камара в лицето на председателя Луиза Стоева и нейния заместник Красимир Анадолиев.
Министерството на електронното управление се ангажира да подпомогне процеса по премахване на изискваните към момента на хартия документи за удостоверение за данъчна оценка и това за наследници. „Тези документи трябва да бъдат изцяло дигитализирани и нотариусите трябва да имат електронен достъп до системите, за да се сведе до минимум движението на хартия", каза Мундров. По думите му мярката цели да улесни административните процеси за гражданите и бизнеса, като същевременно ограничи риска от злоупотреби и дублиране на данни. Оптимизацията на тези услуги ще допринесе за по-бързо, прозрачно и ефективно обслужване, при запазване на висок стандарт на сигурност и проверимост, допълни още министърът.
И двете страни бяха категорични, че злоупотребите се намаляват драстично, когато документите се проверяват по електронен път и се договориха, че конкретните последващи етапи ще се случват с активен диалог и сътрудничество.
По време на срещата министър Валентин Мундров и ръководството на Нотариалната камара обсъдиха още теми от взаимен интерес и бъдещи съвместни инициативи.
📮 + 1.95581 BTC.GET - https://graph.org/Binance-04-15?hs=78fdef9f80f2b454dfc5f47713ad83eb& 📮
2 hours before
dqg2se
Коментирай