Билетът на раздора: кой иска да печели от транспорта в София?
Скандалният бизнесмен с футболно минало крадял пари от жена си за да купува диаманти на любовниците
Далавераджия номер 1 в столицата Иво Тонев, за когото стана ясно, че заедно със сина си Атанас стоят зад сладката схема за единна продажба на билети за Градския транспорт, страдал от тежка форма на сексуална зависимост, шушукат хайлайв клюкарите.
Някогашният ритнитопковец от "Левски" изпитвал болезнена нужда всяка вечер да вкарва нова жена в кревата си, а сексуалният му нагон го правел изключително агресивен. Това може да потвърди и залязващота бръмчалка Катрин Вачева, която често й се е случвало да яде пердах от Тонев ако откаже да изпълни накоя от особено изчанчените му фантазии.
В средите на лекия жанр се коментира, че точно Тонев е лирическият герой, за който се пее: "Мен като удряш боли ли ги бившите?", визирайки тежката му ръка и навика да ступва креватните си половинки. Вачева се хвалела, че "даяни много на секс, но още повече даяни на бой" и в това отношение пасвала идеално на схемаджията. В знак на признателност Тонев през 2016 г. публично окичи на изящната й китка часовник с диаманти и така негласно я короняса за фаворитка в спалнята си. Пет години по-късно стана ясно, че парите за скъпия армаган той откраднал не от кого да е, а от собствената си съпруга.
Станимира Велчева-Тонева е класна бизнес дама и съдружник с много нашумели фигури от политическия и бизнес елит, а в сметките си била надиплила доста милиони, ако варваме на няколко от личните й адвокати. За да не се бърка за скъпия часовник, Тонев излъгал благоверната си, че бижуто ще бъде семеен подарък за дама на висока позиция в Столична община и г-жа Тонева с лекота му броила няколко пачки. Когато след време фиксирала диамантения шедьовър върху ръката на Катрин, озлочестената съпруга разбрала измамата и според злите езици това коствало тлъст трансфер от персоналните банкови акаунти на Тонев към тези на жена му Станимира.
Не по-малко измекярски се е държал Тонев и към последната си известна изгора от лекия жанр Есил Дюран. Двамата се загаджиха зад гърба на законните си половинки през септември м.г и изкараха няколко незабравими почивки по екзотичните плажове на съседна Гърция, Дубай и Сейшелите. Дребна подробност от романтичният пейзаж бил фактът, че туркинята сама плащала воаяжите, подмамена от приказките на Иво, че всичките му оборотни пари били вкарани в ново бизнес начинание, което едва след година щяло да започне да печели. Заслепена от зверския секс, попрезрялата силиконка с охота харчела хонорарите за кефа на любовника си докато не разбрала, че в същото време той троши кинти по два пъти по-млади никаквици в дискотеките.
Припомняме, че през 2017 г. се взема решение Центъра за градска мобилност в София да бъде единствен издател на пътнически превозни документи.
Системата е разработена от консорциум от фирми, отвеждащи към връзки с Иво Тонев, като заданието на обществената поръчка е писано отново от хора, работещи за консорциума. Опасенията са в липсата на отчетност и монопол след отпадането на "Метрополитен" като издател.
За изпълнител на проекта през декември 2018 г. е избран консорциум "Си Ен Ес - София тикетинг систем". Основната фирма в него е "Компютърнет сървисиз" (с дял 99.8%), а останалите са турската "Асис електроник аноним ширкети" (0.01%), "Тикси" (0.01%). Подизпълнител - доставчик на видеонаблюдението, е "Макстел".
Договорът е общо за 75.2 млн. лв. без ДДС (90.2 млн. лв. с ДДС), които се плащат на месечни вноски (общо 120 вноски, които изтичат през 2028 г.) Отделно е предвидено и плащане от общо 12 млн. лв.
за срока на договора като комисиона от продажбата на билети и карти през алтернативни канали. "Компютърнет сървисиз" (CNS) формално се държи от гръцкия гражданин Орфанидис Христос Димитриос (74%) и Ивайло Цаков (24%). Но има и връзка с бившия общински съветник от ГЕРБ и изпълнителен директор на "Левски" Иво Тонев. Според проект на наредба на Столичния общински съвет, от 1 януари 2023 г., единствено Центърът за градска мобилност, в консорциум с дружеството, където скрит играч е Иво Тонев, ще може да издава билети и карти, което означава стотици милиони левове годишно приходи в джоба на Тонев и ортаците му. Според хора от кухнята на общината, лично Тонев е издействал и диктувал какъв да бъде текстът на наредбата, използвайки яките си връзки сред общинарите.
Тонев има обща фирма с друг общински съветник от ГЕРБ, помагащ за промените в наредбата за тарифната политика - Прошко Прошков. Преди повече от десет години Иво Тонев е бил и капитан на футболния отбор на общинския съвет, в който "най-изявени футболисти" са общинските съветници Николай Стойнев (ГЕРБ), Георги Свиленски, както и районният кмет на "Студентски" Димитър Дилчев. Сега Дилчев е изпълнителен директор на ЦГМ (от 2019 г., след като не успя да спечели втори мандат за районен кмет от ГЕРБ). А дружеството, което управлява, ще плати 100 млн. лв. на консорциума на "Компютърнет сървисиз", за системата за продажба на билети.
Това, което не се вижда зад привидно добрите намерения на общинарите обаче, са интересите, които стоят зад цялата тази реформа и зад някои от фирмите в консорциума и връзките им с общината. А те са свързани с печеленето на контрол и, разбира се, милиони от продажбата на билетчета и карти, подсигурени за години напред.
Скандалът стана още по-голям след като става ясно, че хора, които представляват CNS, са писали документацията на обществената поръчка на Центъра за градска мобилност, която после печелят. Това се потвърждава от договор от 17.09.2016 г. между ЦГМ и "Акселерайз". Той е сключен, когато директор на ЦГМ е Христиан Петров (сега общински съветник от ГЕРБ), и е за изготвяне на техническата спецификация, която съдържа, общо взето, цялата концепция и условията, които бъдещият изпълнител трябва да свърши.
В договора се споменават имената на трима експерти - Христо Попов с имейл [email protected] (който е и собственик на фирмата "Акселерайз"), Михаил-Ернесто Михайлов с имейл erne[email protected], Звезделин Борисов с имейл [email protected].
Христо Попов има пряка връзка с "Компютърнет сървисиз" чрез фирмата "Теоремус" (където е бил съдружник на Павел Чолаков до края на 2018 г.), която се води партньор на CNS в техния сайт, заедно с "Тикси". Михаил-Ернесто Михайлов пък сега съвсем официално се представя за консултант на CNS. Съдейки от проведените работни срещи и от дистрибуционните листи в кореспонденцията по проекта, наши източници от "Метрополитен" правят извод, че от страна на консорциума в тези дейности са участвали следните лица: Румен Иванов ([email protected]), Асен Мутафов ([email protected]), Илиан Михайлов ([email protected]), Звезделин Борисов ([email protected]), Атанас Тонев ([email protected]), Данаил Маринов ([email protected]), Михаил-Ернесто Михайлов ([email protected]). Накратко - същите хора, които са писали проекта, са част от ръководството на консорциума, което е скандален конфликт на интереси и навежда на хипотезата за търговия с влияние.Доста сериозни бизнес интереси може да се бетонират благодарение на новата тарифна политика, която официално се предлага от общинските съветници от ГЕРБ - СДС Зафир Зарков и Прошко Прошков, Карлос Контрера от ВМРО и независимия Борис Бонев. Защото в нея не става въпрос само за цените на новите билети, а и за начина, по който ще се продават.
С изчезването на метрото като издател и изключването на неговата система, работеща от 15 години, се зачерква възможността за взаимен контрол, твърдят някои от замесените страни.Документът ще извади от играта досегашният ключов оператор MPASS, който засега единствено продава билети за цялата градска мрежа (наземния транспорт и метрото). То обаче работи отпреди новата системата на консорциума на Тонев. С приемането на наредбата за тарифната политика обаче това може да се промени и дори MPASS да отпадне като канал за продажба. Представител и акционер в MPASS е Николай Недялков, бивш изпълнителен директор на "Информационно обслужване". Той влиза в съвета на директорите заедно с Павел Велчев, Константин Петров, Мария Ангелова и Диян Станчев. За него се твърди, че до неотдавна е бил в изключително близки отношения с Тонев и че дори го е "отворил" на новата схема, но в последствие бившият футболист му забива нож в гърба, монополизирайки транспортната схема на София.А най-жалкото, според наблюдатели е, че заради врътките на Иво Тонев, системата за продажба на билети ще се усложни и ще благоприятства изтичането на средства от джоба на столичани.
Източници: BGdnes, Crimesbg.com